streda 25. marca 2015

Strach zo straty

Dnes si vo Forex akadémii pohovoríme o ďalšej z množstva chýb za ktoré sa draho platí. Je ňou strach zo straty.

Túto chybu Vám vysvetlím na svojich vlastných skúsenostiach. Strach zo straty mi spôsoboval to, že som sa bál otvoriť obchodnú pozíciu aj keď mi to moja stratégia vyslovene prikazovala.

Prečo?

Jednoducho preto, že po sérii stratových obchodov som si už nebol ničím istý a tak namiesto toho aby som automaticky a bez rozmýšľania danú pozíciu otvoril, začal som skúmať to či je môj obchodný signál naozaj správny.

Moje skúmanie ma nakoniec doviedlo k jednej z následovných variánt:

1) obchod som neotvoril
2) obchod som otvoril neskoro
3) obchod som otvoril s väčším stoplossom
4) obchod som otvoril presne podľa moje stratégie

Musím povedať že možnosť č. 1 sa vyskytovala dosť často a potom keď som sledoval graf a videl, že trh sa uberá presne mojím smerom tak som veľmi ľutoval, že som pozíciu neotvoril presne podľa môjho signálu.

Možnosti č. 2 a 3 spôsobovali, že som buď zarobil menej pretože som do obchodu vstúpil prineskoro, alebo som stratil viac ak sa trh otočil a ja som mal nastavený privysoký stop.

Možnosť č. 4 sa vyskytovala najmenej.

Ako sa vyhnúť strachu zo straty?

Musíte si uvedomiť, že aj napriek tomu že máte naozaj dobrú a otestovanú obchodnú stratégiu straty sú nevyhnutné. Ak má váš systém 60% úspešnosť, tak 40% tradov bude stratových. Ale to neznamená, že budete mať z desiatich obchodov 6 ziskových a 4 stratové. Môžete mať kľudne aj sériu 10 strát za sebou a vôbec to nebude znamenať, že váš obchodný systém je zlý.

Nedávno som o tom napísal článok: Náhodná distribúcia ziskov a strát. Prečítajte si ho a mnohé veci Vám hneď budú jasnejšie.

Ďalšou možnosťou je aj prestať obchodvať s reálnymi peniazmi a vrátiť sa na nejakú dobu na demo kde zase získate späť svoje stratené obchodné sebavedomie.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára