pondelok 16. marca 2015

Chyby za ktoré sa draho platí


Počas prvých rokoch mojej obchodníckej kariéry som na Forexe urobil nespočetné množstvo chýb, za ktoré som poriadne draho zaplatil. Najhoršie na tom bolo však to, že nešlo sa ich len tak ľahko zbaviť. A tak som za tie isté chyby platil stále dookola.

Bolo to veľmi ťažké a bolestné obdobie a preto som sa rozhodol napísať sériu článkov pre čitateľov blogu Forex Akadémia aby sa podobných chýb mohli vyvarovať a stať sa čo najskôr ziskovými obchodníkmi.

Na úvod musím zdôrazniť, že celý proces zbavovania sa chýb pozostáva z niekoľkých krokov:

1) Uvedomenie si chyby

Môže sa Vám to zdať ako samozrejmé, ale mnohokrát si človek ani nie je vedomý faktu, že sa nejakej chyby dopúšťa. Preto treba monitorovať nielen obchody ale aj svoje chovanie a doslova sa pri konaní konkrétnej chyby prichytiť.

2) Odhalenie spúšťača chyby
To že nejakú chybu robíme môže mať rôzne príčiny. Napríklad emocionálne príčiny ako strach, chamtivosť, netrpezlivosť a podobne. Tým, že budete sledovať svoj emocionálny stav pred tým ako zadáte obchod, môžete danej chybe predísť.

3) Nahradenie chyby správnym konaním

Ak už vieme o akú chybu sa jedná a aj to prečo ju robíme, tak ju jednoducho môžeme nahradiť správnym konaním.

Takže aké chyby sa mi podarilo v mojich začiatkoch robiť?

Nižšie uvádzam zoznam všetkých chýb ktoré ma napadli (ak ma ďalšie napadnú tak ich sem doplním). Ku každej chybe chcem napísať detailný článok na vysvetlenie.

- chamtivosť
- netrpezlivosť
- strach zo straty
- strach že mi utečie dobrý obchod
- snaha dobehnúť straty čo najrýchlejšie
- neustále prerábanie stratégie za pochodu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára