piatok 19. júna 2015

Moje 10 ročné Forex Skúsenosti

V tomto článku by som chcel stručne popísať moje forex skúsenosti. Na Forexe obchodujem už 10 rokov. Je neuveriteľné ako ten čas beží.

Všetko sa začalo tým, že som bol chamtivý a myslel som si, že na Forexe dokážem zdvojnásobiť môj kapitál takmer každý mesiac. Po pár dňoch na demo účte mi obchodovanie pripadalo veľmi jednoduché. A tak som sa rovno vrhol na reálny účet s ozajstnými peniazmi.

Začal som samozrejme s malými peniazmi. Všetko šlo výborne a tak som onedlho dospel k názoru, že budem bohatý a tak som depozitol €10,000.  Bol som presvedčený, že s takým obnosom sa dokážem forexom uživiť a každý mesiac vyberať aspoň tisíc eur. (Nedávno som čítal jeden blog kde autor tvrdil, že ani s takým kapitálom sa nedá na Forexe uživiť. Nuž uživiť sa dá aj s €50 účtom. )


No až v tomto momente som začal zbierať tie skutočné forex skúsenosti!

Obchodovanie bolo stále jednoduché. Princíp naozaj nie je ťažký. Priemerný človek ho dokáže veľmi rýchlo pochopiť. K mojej "smole" však prispelo aj to, že každá obchodná stratégia mi fungovala prvých pár týždňov veľmi dobre a až potom som začal "chytať" stratové obchody. To je síce normálna vec. Veď žiadna stratégia nie je 100% zisková v dlhodobom horizonte. Ale keď tých stratových obchodov bolo päť, šesť za sebou....vtedy to len začalo!

Našiel som svojho nepriateľa! A nebol ním trh ani iní obchodníci.

Bol som ním ja sám. Pochybnosti, emócie, strach zo straty....to všetko spôsobovalo, že so robil veľké chyby. Prestal som dodržiavať stratégiu, menil som ju, bol som netrpezlivý, vstupoval som do obchodov, ktoré neboli tie pravé. Inokedy som zase priskoro vystupoval z pozícií, ešte predtým než som mohol dosiahnuť plný zisk. Chcel som rýchlo všetky straty "vyhrať" späť, čo viedlo k otváraniu množstva zbytočných obchodov.

To všetko prispelo k tomu, že som veľmi rýchlo zbankrotoval.Takéto forex skúsenosti Vám neprajem. Ale napriek všetkému to bolo to najlepšie čo sa mi mohlo stať. Bol som nútený začať pracovať sám na sebe. Na svojom prístupe, na svojej povahe. Musel som sa naučiť ovládnuť svoje emócie, stať sa trpezlivým, každý stratový obchod brať ako súčasť hry a koncentrovať sa iba na prítomnú chvíľu a jeden konkrétny obchod.

Škoda len, že mi to trvalo tak dlho. Ale stálo to za to. Tieto všetky forex skúsenosti sa pekne začínajú vyplácať. A až teraz ma obchodovanie baví. Je to pokľudná, až nudná činnosť. Ale tak to je správne. Kto chce pri tom zažívať emócie....nuž mne to nevyhovuje...možno vám áno, veď každý sme iní, ale podľa môjho názoru: Ak sa chcete Forexom živiť, tak k nemu musíte pristupovať s emóciami stroja, teda so žiadnymi.

Tak to sú moje Forex skúsenosti tak v kocke. Verím, že začínajúci obchodníci sa z nich poučia a ušetria si pár rokov trápenia. Prajem Vám veľa ziskových obchodov.

Tip: Ak si stále nie ste svojimi schopnosťami istí, skúste ForexCopy....kopírujte iných ziskových obchodníkov.


InstaForex

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára