sobota 28. februára 2015

Najčastejšie otázky a odpovede

Ako s obchodovaním začať?

Pre začiatok určite odporúčam zistiť si o tradingu čo najviac informácií. Jednak z rôznych webov a jednak z kníh, ktoré sa obchodovaním na burze, Forexe alebo komodít zaoberajú. Ide o to, získať hlavne všeobecné informácie, aby človek získal prehľad, čo všetko vlastne existuje, ako fungujú trhy ao čo na trhoch vôbec ide.

Začiatočníkom vôbec neodporúčam, založiť si reálny (live) účet a začať obchodovať hneď naostro. V tom prípade je vymazanie účtu a strata všetkých investovaných peňazí takmer stopercentne garantovaná.

Tiež by som odporúčal zisťovať si informácie z rôznych zdrojov - pozrieť sa na viac webov a prejsť viac kníh, ktoré sa tradingom zaoberajú. Neskôr totiž zistíte, že nie všetko, čo sa píše na rôznych weboch alebo v rôznych knihách je pravda.

Tu je potrebné zapojiť sedliacky rozum a trochu si to zrovnať v hlave.

Čo obchodovať?
Keď som sa začínal o obchodovanie na trhoch zaujímať, nevedel som, či mám obchodovať s akciami, komoditami (futures), opciami, alebo Forexom. Hlavným dôvodom, prečo som si vybral Forex bolo to, že na rozdiel od obchodovania futures vám pre začiatok stačí oveľa menší kapitál. Je to tým, že na Forexe sa dajú obchodovať aj mini-loty (a mikro-loty). Na rozdiel od komodít, kde sa dajú obchodovať iba celé loty.

Ďalší dôvod bol ten, že Forex poskytuje obrovskú likviditu a je otvorený 24 hodín denne. Takže nie je problém kedykoľvek čokoľvek nakúpiť a následne, keď je potreba, sa toho zase rýchlo zbaviť.

InstaForex Čo všetko na obchodovanie potrebujem?

Potrebovať budete len obyčajný počítač s kvalitným pripojením k internetu. Ďalej potom svoj mozog, štipku sedliackeho rozumu a hlavne dobré znalosti. A potom samozrejme aspoň nejaký kapitál pre začiatok.

Možno sa trading naučiť samoštúdiom?
Určite áno. Ja sám som sa učil iba z kníh az informácií, ktoré som našiel na internete. Ale zhruba prvý rok mi trvalo, než som vôbec zistil, komu / čomu veriť a čomu nie. Tu je potrebné zapojiť sedliacky rozum a porovnať si to v hlave.

S akým účtom sa dá začať?

Začať sa dá pokojne napríklad is 1 $, ale od všetkých dôveryhodných zdrojov sa dočítate, že optimálne minimum je aspoň 5000 $. Ak to niekto s tradingom myslí naozaj vážne, ale nemá na začiatku šancu takú sumu dať dohromady, myslím si, že by išlo začať is 2000 $ (úplne prinajhoršom is 1000 $), ale bude to vyžadovať obrovskú trpezlivosť, pretože účet bude narastať veľmi pomaly . A tiež budete potrebovať obrovskú disciplínu na to, dodržiavať správny money management a dodržiavať svoj obchodný plán.

Povedal by som, že keď s tradingom niekto začína, je lepšie začať si pravidelne odkladať každý mesiac nejaké peniaze bokom. Urobiť si plán, koľko peňazí budem musieť každý mesiac našetriť, aby som za X mesiacov mal požadovanú sumu. A zatiaľ čo sa človek učí, postupne peniaze takto našetriť.

Ako dlho bude trvať, než začnem byť ziskový?

Záleží na tom, ako veľmi sa človek štúdiu tradingu venuje, odkiaľ čerpá informácie a ako moc je odhodlaný ísť si za svojím. Ale všeobecne sa hovorí, že tak minimálne po roku, skôr ale tak po dvoch až troch rokoch štúdia a praxe v tradingu môže začať byť obchodník konzistentne ziskový.

Aký timeframe je najlepšie obchodovať?Pre začiatok určite odporúčam začať obchodovať na denných (D1) grafoch. Aj keď sa to nezdá, je to oveľa jednoduchšie, než obchodovať na päťminútovom (M5) alebo dokonca minútovom (M1) grafu. Denné grafy sú oveľa prehľadnejšie a oveľa lepšie sa tu dá odhadnúť správanie ľudí. Sú tu zrejmé supporty a rezistencie. A oveľa lepšie sa tým pádom dá odhadnúť aj smer, ktorým trh pôjde.

Veľa ľudí si myslí, že pre obchodovanie denných grafov je potreba používať obrovský stop-loss a tým pádom riskovať aj veľa peňazí. Nie je to pravda. Všetko je možné nastaviť pomocou position-sizing.

Ale je mi jasné, že broker vám bude tvrdiť pravý opak - teda obchodovať M1 alebo M5 grafy. Čím menšie timeframe obchodujete, tým viac obchodov urobíte a tým viac peňazí na vás zarobí váš broker.

Obchodovanie takto malých timeframe (minútové, päťminútové grafy, a vlastne všetko, čo je pod H1 graf) je zaručená cesta do pekla - hovorím z vlastnej skúsenosti.

Keď som začínal, nechcel som o denných grafoch ani počuť. Niekde som čítal, že niekto tak obchoduje. Že takto obchodujú poziční a swing obchodníci. Ale ja chcel byť predsa "intradenný obchodník", ktorý sedí každý deň chvíľu pri monitore a za chvíľku má zarobené. Hovoril som si, že by ma obchodovanie na denných grafoch ani nebavilo. A že by som na to nemal trpezlivosť. Že chcem aktívne obchodovať, aby ma to bavilo a pozerať sa, ako mi naskakujú doláre.

Na to, že obchodovanie denných grafov možno asi nebude zas tak zlé, som prišiel asi tak po roku a pol. Hlavne tým, že som sa to postupne dozvedal v knihách a na rôznych stránkach špičkových traderov, ktorí obchodujú iba denné grafy.

Musím povedať, že rozdiel medzi tým obchodovať M1 graf alebo D1 graf sa nedá ani opísať. Tie emócie, nervy a stres, ktoré som zažil pri obchodovaní na M1 / ​​M5 grafe už znovu zažiť nechcem.

Na D1 obchod zadáte a odídete od PC. A napríklad za deň alebo za dva, alebo za tri máte zarobené. Pre niekoho možno nuda.

Uznávam, na M1 / ​​M5 grafe zažijete naozajstný adrenalín a vzrušenie. To na D1 nezažijete. Akurát vás ten adrenalín a vzrušenie bude niečo stáť - zrejme zlikvidovanie vášho účtu.

Navyše obchodovanie na denných grafoch vyžaduje denne len tak 10-20 minút vášho času. Proste si každý večer sadnete k notebooku a prejdete všetky grafy, ktoré obchodujete. Ak sa objaví signál na nákup / predaj, zadáte obchod a môžete ďalej žiť svoj (snáď) normálny život. Ak sa signál neobjaví, nerobíte nič. Môžete ísť  sledovať vašu obľúbenú Ordinácii v ružovej záhrade.

Aký objem (koľko lotov) obchodovať?

Ja si pri každom obchode napred určím, kam umiestnim (logický) stop-loss. A podľa jeho veľkosti (vzdialenosti od vstupu) si vypočítam veľkosť obchodovanej pozície a tým pádom si aj prispôsobím, koľko $ chcem na daný obchod riskovať.

Je dobré na obchod riskovať 2% z účtu?

Všade sa dočítate, že áno. Ale nie je to tak. Oveľa lepšie je mať fixnú $ čiastku, ktorú chcem na obchod riskovať. Keď budete riskovať percenta z účtu, po pár stratových obchodoch sa oveľa horšie dostanete zase späť break even (na nulu).

Aké indikátory sú najlepšie?

Ja používam len 2 kĺzavé priemery. Ďalej používam supporty a rezistencie. A to je všetko. Tu platí, že v jednoduchosti je krása.



http://www.playukinternet.com/tracking.php/tracking/go/bannerid/4912/affid/2606/urlid/2553003
Akého brokera vybrať?

Výber brokera je dôležitý. Do istej miery na ňom závisí, či budete patriť do skupiny profitujúcich alebo podrobujúcich traderov.

Je lepšie používať fundamentálnu alebo technickú analýzu?

Ja používam čisto technickú analýzu, s tým, že všetky aktuálne správy a informácie sú už v aktuálnej cene zohľadnené. Nie nadarmo sa hovorí, že nie je nič staršieho, než včerajšie noviny. Všetky správy, ktoré sa v novinách alebo na internete dočítate, sú s najväčšou pravdepodobnosťou už zahrnuté v aktuálnej cene.

Má zmysel viesť si obchodný denník?

Rozhodne áno. Obchodník má tak jednak prehľad o všetkých svojich obchodoch. Vidí svoje výsledky s nadhľadom a z dlhodobejšieho pohľadu. Vidí výsledok série obchodov. A o ten ide. Z dlhodobejšieho hľadiska vôbec nejde o to, ako dopadne jednotlivý obchod. Ďalej ho denník núti dodržiavať svoj obchodný plán. A ak je denník vedený v Exceli, ide z neho vyhodnocovať rôzne štatistiky .

Potrebujem mať obchodný plán?

Obchodný plán je základ. Keď si vytvoríte svoj obchodný plán, znamená to, že máte v hlave zrovnané, o čo vám na trhoch ide. Že rozumiete svojej stratégii. Kde vstúpite do obchodu a kde z neho vystúpite, keď už viete, že obchod zrejme nevyjde. A kde vystúpite, keď ide obchod vaším smerom. Koľko $ budete riskovať na obchod. Čo budete robiť, keď sa stane niečo nepredvídateľného.

Aký k tomu budem potrebovať softvér?
Bohato si vystačíte s Metatrader 4, ktorý je zadarmo a obchodovanie cez neho ponúka väčšina brokerov.

Aký hardvér?

Možno vás prekvapím, ale určite vám bude stačiť obyčajný notebook / laptop, alebo akýkoľvek stolný počítač. Ja obchodujem iba zo svojho notebooku. Potom mám MetaTrader nainštalovaný ešte na svojom mobilnom telefóne a tablete. To využívam, keď som na cestách a potrebujem skontrolovať vývoj svojho obchodu, alebo keby som potreboval do obchodu zasiahnuť.

Pre obchodovanie denných grafov určite nepotrebujete viac monitorov. Skôr je dôležité mať pre trading kvalitné pripojenie k internetu.

Za ako dlho si založiť reálny (live) účet?

To je individuálne. Ale určite aspoň po minimálne jednom a optimálne dvoch až troch mesiacoch ziskového obchodovanie na deme.

Je nutné používať stop-loss?

Stopercentne. Bez SL nemáte absolútne žiadnym spôsobom chránený váš kapitál. SL je záchranná brzda, ktorá vás ochráni pred nečakaným prudkým pohybom trhu a tiež vás vyhodí z obchodu, keď je jasné, že obchod stráca svoj zmysel.

Obchodovať aktuálnu cenu alebo používať čakajúce príkazy?

Len výnimočne obchodujem za market (za aktuálnu cenu). V drvivej väčšine používam čakajúce príkazy. Má to niekoľko výhod. Jednak si môžem dopredu svoj obchod naplánovať - ​​kde vstúpim, za akú cenu nakúpim / predám, kde budem mať umiestnený SL (stop-loss) a kde si vyberiem svoj profit. Potom už len stačí dodržať svoj plán a do obchodu zbytočne nezasahovať. Takéto obchodovanie nevyžaduje vašu prítomnosť a je úplne v pokoji a bez emócií.

Čo je v tradingu najdôležitejšie?

Dočítate sa to asi všade a bude to znieť ako otrepaná fráza - ale je to naozaj tak. V tradingu je najdôležitejšie trpezlivosť a disciplína. Mať trpezlivosť čakať na ideálny setup, na svoju výhodu, na obchod, ktorý má vysokú pravdepodobnosť, že bude úspešný a skončí ziskom. A mať disciplínu na to, dodržiavať vždy a za každých podmienok svoj obchodný plán.

InstaForex

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára